BAZAR JIČÍN BAZARSERVIS PRODEJ ZNAČKOVÝCH SPOTŘEBIČŮ Petr Mžik, Kněžnice 136 Jičín 50601

KAŽDODENNÍ PRODEJ
725 411 664
bazarservis na konci Poděbradovi ulice. bazarservis na konci Poděbradovi ulice. bazarservis na konci Poděbradovi ulice.
 
Hlavní stránka → O nás

 Něco z naší historie: Již 16 let se zabýváme dovozem, RENOVACEMI, prodejem a servisem značkových domácích spotřebičů.

      Renovace není stejný proces jako repas. Repas znamená, že se daná věc odzkouší a potom se případná závada odstraní většinou výměnou z jiného použitého stroje. Potom se umeje a hotovo. Renovace je ale velmi odborný a časově náročný proces. Jde totiž o celkovou demontáž všech dílů, následnou kontrolu funkčnosti či těsnosti nebo průchodnosti, vyčištění a vrácení zpět. Zkráceně, rozebrat, prověřit, vyčistit, smontovat a přezkoušet. Jen tímto procesem zajistíte bezchybnou funkčnost po dlouhou dobu, protože přístroj je takřka jako nový. Jen tímto způsobem nehrozí žádné drobné závady, které bohužel zákazník mnohdy ani nezjistí... Jen si říká ono to nějak špatně meje, nebo suší, nebo pere ...           Dřív jsem tento proces utajoval a říkal jen zákazníkovi z jednoho prostého důvodu. Protože je mi jasné, že hned jistí prodavači použitých věcí začnou tvrdit to samé... Prostě lhát, tak jak je vlastně dnes normální... že?!

        Má práce je také velmi ekologická a v tomto směru přínosná k životnímu prostředí. Jde o renovaci, která vrací stroj do plné schopnosti pracovat, a tudíž se sníží počet vyřazených věcí. Vím že je to jen malé množství, ale i to je pro mne důležité...

        Tato práce mi také věnovala vysokou odbornost. Schopnost identifikovat závadu i přes to, že to předtím vzdali i odborníci z Miele či Siemens servisu. O tomto se přesvědčilo mnoho zákazníků, kteří mě po letech provozu jejich stroje požádali o pomoc při řešení provozních problémů, které jiní nevyřešili či vzdali. Pokaždé říkám... To, že jsem třeba zdánlivě dál pro případný servis, neznamená, že nejde o nejlevnější a nejrychlejší řešení problému! Z 95% jsem schopen udělat servis na počkání. Valná většina potřebných dílů je skladem. Má odbornost zajistí rychlou identifikaci. Pozor ale!!! Servis je jen pro mé zákazníky. Není v mých silách řešit potíže těm, kteří nakoupili jinde. Vždy svou věc poznám! Toto mám totiž také za sebou, to že se tvrdilo, je to od vás a ono ne. Potom je plná hodinová sazba, což je 500kč za hodinu plus díly...

       Pokud Vám někdo bude tvrdit, že dělá stejnou práci, tak také musí být schopen přesně říct, jak je stroj konstruován, kde se nachází jaký díl a jakou má funkci. Já jsem schopen z mnou položených otázek a doporučených vylučovacích metod zjistit druh závady po telefonu... Jsou tohoto schopni i ostatní? Mají své renovace nafocené jako já? Promyslete si, od koho nakoupíte a komu budete důvěřovat. Ode mě kupujete práci na kterou je samozřejmě záruka. Tímto také děkuji všem zákazníkům, bez kterých by byla má práce zbytečná... Děkuji.

        Pouze značkové spotřebiče… Můžete si všimnout, že prodáváme výhradně značkové spotřebiče a to ve vysokých modelových řadách. Proč? Děláme to proto, aby naši zákazníci mohli vyzkoušet pro spoustu lidí nedostupnou kvalitu značkových spotřebičů. Jde především o dlouholetou provozuschopnost a prověřenou technologii. Neprodáváme výrobky konstruované stěží na tři roky provozu, ano může se stát, že takto konstruovaný spotřebič nebudete používat tak často a vydrží Vám i pět let. Třeba si řeknete… mě bude stačit, když to vydrží záruku, ale ujišťuji Vás, že čas letí rychle a až se Vaše nová pračka za šest tisíc po…kazí a vy si budete říkat, však ji mám ještě rok v záruce tak rychle zjistíte, že to není rok, co ji používáte, ale že to jsou už roky dva a že servis bude stát skoro jako půlka nové. U značkových věcí je předpoklad, že budou fungovat dlouho, ale i to záleží na tom, jak se k výrobku chovám. Dobrou prevencí je, pravidelně čistit, nepřetěžovat a snažit se předvídat. Například, čistit kapsy, protože mám malé děti, které mívají po kapsách ledasco anebo manžela co rád kutí a má kapsy plné šroubků, které mohou třeba proříznout gumu nebo zablokovat čerpadlo.

          Za značku nepovažuji Whirlpool ! Takový papundekl co jsou schopni prodávat? Styděl bych se! Speciálně myčky, pračky a sušičky. Dodám fotky použitých dílů, které montují dnes a tak tři čtyři roky zpátky a dílů, které se montovali předtím, v dobách o kterých mi zákazníci tak rádi vypravují…Já měla doma virpůlku, to byl nezmar, ta se naprala, denně několikrát… jenže když se zeptám, kdy ji kupovala, tak je vždy stejná odpověď, to už je tak deset patnáct let. Co nato říct? Tahle doba už je pryč, značky, které měli své jméno přešli pod správu diktatury a patří mezi ně bohužel i Mora atd. Kvalitně už se nevyrábí, a když ano, tak zato zaplatíte a startovací ceny jsou 14tis. Tím se krásně dostávám k tomu, proč značkové a ve vyšší cenové kategorii, protože to splňuje ty požadavky té Babičky která mi tak vypravovala o své milované pračce, ale nemá na to, aby si koupila tu drahou značkovou, co jí vydrží. Proto to dělám, a rád. Dělám to pro lidi, a chci, aby byli rádi, že mají kvalitní značkový spotřebič za dostupnou cenu od nás a je jedno, že to je bazar, protože jak dlouho je nová věc nová. Rok? Dva? Nebo jen než ji poprvé pustíte?

        Stáří spotřebičů- Toto je velmi diskutované téma: Spotřebiče, které prodáváme, jsou vesměs prověřená technologie s dlouhou životností. V porovnání  s novou věcí:  Příklad- prodávám pračku za 6500 kč. stáří je cca čtyři pět let. Vím, že se prodávala za dvacet tis. a více, konstruováno na patnáct let provozu. Přijde zákazník a říká, že za ty peníze si může koupit třeba tu výše zmiňovanou virpůlku (Whirlpool) s dvouletou zárukou (konstrukce na pět let a to ji nesmíte moc používat)  Já nato říkám, když je postavíme vedle sebe a budeme je stejně zatěžovat, tak ta moje značková a pět let stará Vám ty nové přežije dvě, né li tři. To je prověřený FAKT. Rozhodnutí je na Vás. (to nemluvím o tom, že během záruky na ní bude dvakrát servis.)

          Každý jeden spotřebič projde mou osobní kontrolou a renovací. Kontroluji kompletní funkčnost a veškeré mechanické díly podléhající opotřebení, díky tomu zjistím, kolik má přístroj odpracováno. Pokud je zjištění takové, že už moc nevydrží, jde na likvidaci. Tuto práci dělám na sto dvacet procent a vyplácí se mi to. Máme nespočet spokojených zákazníků, ano může se stát, že něco vznikne převozem nebo špatnou instalací, ale i potom vycházíme zákazníkovi vstříc a pomůžeme po telefonu, což většinou stačí, nebo závadu odstraníme osobně i přes mnohdy velkou vzdálenost. Pouhá jedna z pěti závad za rok, je naší vinou, ale opět pomáháme, jiní vás automaticky odkážou na nejbližší servis a poraďte si. Má zkušenost je, že jen málokterý technik Vás nechce natáhnout. Proto zákazníkům poskytujeme servis i po několika letech. Ano i toto je u nás možné, vše je o jednání, pokud mě někdo slušně požádá, neříkám ne, i když mám velmi málo času. Díky tomu máme nejen spokojené zákazníky, ale i vděčné a to je to co nás stále nabíjí novou energií. Nechci prodávat kvalitní věci lidem, kteří si toho neváží a raději by šli do toho laciného spotřebiče se zárukou a přitom pokaždé draze s odstupem času zjistí tu hořkou pravdu reality.

         Ledničky a mrazáky… Tak to je lahůdka. Změny, které přinesla doba spoření a úspor, jsou doslova na pozvracení. To je jeden z důvodů proč neprodáváme chlaďařinu ve velkém. Nemohu lidem zaručit, že se to nepodělá tak, že to bude na vyhození. Životnost je diskutabilní, to co se dříve standardně vyrábělo z hliníku nebo mědi, se dnes nahradilo železem které má přesně spočítanou tloušťku tak, aby prorezavělo právě včas, čili tak, abyste koupili další. Nedá se to opravit. Jedou v tom i značkové spotřebiče, jen s tím rozdílem, že výpočet není na dva roky, ale je na pět maximálně sedm let provozu. Mrazáky jsou na tom lépe, ale jen pokud je mrazící okruh viditelný, čili nezapěněný pod plastem. Je toho skutečně moc, co všechno jsem za ty roky viděl, takže věřte, že každá cena má své opodstatnění, ať už je to u mě v bazaru nebo jiné prodejně elektrospotřebičů. Tabulku vrcholného hnusu zatím stále vede vadný elektromotor vymontovaný z týden používaného kompresoru zakoupeného v obchodním řetězci. Masivně vyhlížející motor má vinutí z hliníkového drátu nalakovaného tak, aby vypadal jako měď. Neuvěřitelné? Nesmysl? Je k nahlédnutí v našem obchodě. Co všechno jste ochotni koupit za cenu, která se tváří jako nízká… Třeba se potom konejšíte slovy, neprodělal jsem tolik, jenže v rozhodování, koupit levný nebo kvalitní dražší, je mnohdy právě tento rozdíl, o který jste přišli vinou zakoupením šuntu. Co z toho plyne aspoň mě? Radši si koupím starší super kvalitu v bazaru, která se dá vždy dohromady, nežli za stejnou nebo spíš vyšší cenu koupit šunku ale s tou ‚jako‘ zárukou a ‚jako‘ úspornou.

        Úspora energie- další téma na zamyšlení. Klamání, lži, atd. ale o tomto a dalších tématech Vám napíšu zase jindy, děkuji a zdravím Vás, Petr Mžik, majitel  bazaru Jičín.

INDUKČNÍ DESKY

Dobrý den, tak jsem se opět pro své zákazníky zamyslel a dnes je to o Indukčním vaření.  Jednoduše jsem zadal do vyhledávače tuto problematiku a tomu co mi vyskočilo jsem se nestačil divit. NESMYSLY, NESMYSLY, NESMYSLY. Kdo může tvrdit, že vaření na indukci je o 30 až 50 % úspornější, je naprostý lhář a propagovatel  elektronické obludnosti.  Naprosto jednoduchý a prostý argument…  U vaření se jedná o ohřev stejně jako u vytápění budov. Proč se tedy netopí  indukcí když je tak úsporná? Proč se vyvíjejí jediné úsporné zdroje tepla, což jsou prokazatelně jen Tepelná čerpadla? Kdo mi odpoví…Já měl tu možnost vyzkoušet si obě desky najednou, vzal jsem oblíbenou lehkou teflonovou pánev a  opékal jsem stejk. To samé jsem udělal na indukci s půltunovou nerezovou pánví, na kterou jsem dal ještě ty dva dvěstěgramové stejky a měl jsem co dělat abych s tím pohnul, protože vaření není ohřívání vody, je to neustálý pohyb surovin i hrnců.( Mimochodem, indukce nestíhala dohřívat odběr tepla který vznikl vložením masa.) Nevím jak vy, ale já mám milou drobnou ženu a nechci, aby z vaření měla zánět šlach. To je jen k hmotnosti, ale co investice do těžkých hrnců, ( které se připékají a ničí svou vahou nejen ruce našich manželek ale i koše myčky) Jaká je životnost indukce která je po celé ploše v několika vrstvách prošpikována elektronikou… Kolik stojí případný servis, pokud se to vůbec dá opravovat? Hromada elektroniky, která se musí chladit čtyřmi ventilátory, to nejsou ztráty? Pane bože, lidi, otevřete oči a zapojte rozum. Je to opět jen propaganda. Klasická Hi-light sklokeramika ohřeje všechny typy nádob ve kterých rádi vaříte rychle a pokud zvolíte správnou velikost plotny, což stejně musíte, protože asi nemáte azbestové rukavice, abyste mohli vařit v malém hrnečku na velké plotně, tak šetříte energii stejně jako indukce, ale navíc máte finančně dostupnou, kdykoliv opravitelnou a hlavně jednoduchou technologii. Dle mého lajckého rozumu je návratnost investice nemožná, protože skutečná úspora není v desítkách procen , ale možná do deseti procent, takže životnost je nižší nežli návratnost investice. Pro mě, je to jen drahá technologie, která zbytečně svou obsáhlostí ničí při její výrobě životní prostředí a to nechci ani pomyslet, kdo vyrábí tu hromadu elektroniky. Nejspíš čína a tam kašlou na všechno. Předchozí informace jsem čerpal z těchto stránek, http://ekolist.cz/cz/zelena-domacnost/dotazy-a-odpovedi/jaky-je-rozdil-v-uspore-energie-mezi-indukcni-a-sklokeramickou-deskou , upozorňuji každého dnes a denně, že internet je svobodné a anonymní médium a padesát procent obsahu je lež.  Ohřev touto technologií je dost stará záležitost, minimálně deset, patnáct let, tak proč se o ní mluví až v poslední době… Myslím, že je to jasné, další zdroj peněz do špatné ekonomiky. Zdravím Vás a děkuji za milé pochvaly a pochopení toho všeho co Vám chci sdělit.  Zase napíšu, až zbude trochu času.  Petr Mžik

- Dobrý den, dnes píšu o úspoře energie spotřebičů.-

Co je to vlastně úspora. Měli bychom se zamyslet, co vlastně chceme spořit, protože vše je na úkor druhého, je to fyzika, a tu ještě nikdo nepředělal ani neoklamal na rozdíl od lehce zmanipulovatelných lidí.  Pár příkladů úspor a na úkor čeho jsou: pokud chci spořit el. Energii je to na úkor času. Pokud spořím čas, je to na úkor energie. Pokud spořím peníze, je to na úkor životnosti.  Co vlastně potřebuji nejvíce spořit, nevím jak Vy, ale pro mě je nejdražší položkou čas. Myslím, že dnešní doba je o čase a toho má každý málo, protože musíme stihnout čím dál více věcí, abychom zachovali, to co jsme měli dříve, ať už je to plat nebo cokoli jiného. Pro mě je čas to nejcennější.

          A+++ Tak tato značka na štítku, to je specialitka. Je to primitivní finta a nechápu jak to, že na ni lidé ještě nepřišli.  Standardní výpočet A spotřebiče (vezměme si třeba pračku) Spotřeba energie X, za tuto vloženou energii, mám s přijatelnou životností spotřebiče, pět kilo vypraného prádla Y. Tudíž X děleno Y. Co se ale stane, když dám do stejné pračky, sedm kilo prádla? Rázem vlastně spořím energii na úkor životnosti a kvality vyprání. Takto je kalkulováno u spotřebičů s touto en. třídou A+++  Koupíte pračku která má zvětšený buben na sedm nebo osm kilo prádla s životností většinou dva roky protože tlak, vyvíjený na ložiska a celou konstrukci přístroje je obrovský. Přirovnám Vám to k autu s nízkým obsahem, které si necháte načipovat (zvýšit výkon) a budete s ním jezdit závody. Za jak dlouho se rozpadne, podotýkám rozpadne, protože přehnaná síla působí na všechny zúčastněné části pohybového ústrojí vozu, ne jen na kola, motor, nebo převodovku. Do háje jde všechno a tak je to i u takto koncipovaných spotřebičů. Takže? Co vlastně šetřím nákupem tohoto spotřebiče, když to není čas, protože musím vzít v práci přesčasy, abych mohl koupit další po dvou letech, protože uběhly dva roky, porouchalo se to a stálo to tolik peněz, když to není el. Energie, protože jsem neuspořil ani polovinu toho co potřebuji na další nákup a nejsou to ani peníze a nemám ani věc co by něco vydržela…  Přestávám tomu rozumět, nebo ne, rozumím tomu velice dobře a říkám NE! Přestaňme je podporovat, nenechme se takto klamat, vždy je to jeden a ten samý útok, útok na naše peníze!  Oni si poradí, monopolisti a ti makroekonomici, zdraží, přičtou si inflaci i zvýšené nálady vniklé zvýšením DPH, protože proč by měli přicházet o své zisky, když to všichni rádi zaplatíme i za ně, ano my všichni obyčejní lidé a drobní obchodníci, protože my si nemůžeme přičíst inflaci a DPH a zvýšit si plat, protože bychom už nic neprodali. My můžeme dát jen slevu a pracovat o pár hodin víc, abychom měli na to PLATIT I ZA NĚ. Já už toho ale mám hodně a den se ne a ne nafouknout, zdraví je také jen jedno, tak kam to až necháme dojít, až tam, že nebudeme mít ani sílu proti čemukoli bojovat? Bojujme už teď, začněme třeba tím, že nabudeme kupovat ty šunty a všechny ty výrobky bez homologace a atestace vyrobené bůhví kde, které berou práci a ničí naši přírodu.

      Když chce čech, vyrábět třeba vrtačky, tak musí prokázat, funkčnost, bezpečnost, nezávadnost, testovat, prokazovat vše možné, ze všeho platit, ale proč? Vždyť to stačí jen přivést na tankeru z číny nebo odjinud a už se nemusí nic. Už je jedno, že ta vrtačka může někomu ublížit, nebo z čeho je vlastně vyrobena a jak, třeba dětmi nebo ženami za dolar týdně. Vlastně proč ne, vždyť my jim tam pošleme nějaké staré hadry, ať se taky maj. Vzájemně si takhle vyměníme ty viry a pak na to všichni společně umřeme. Skvěle, o to jde. To jsem trochu odběhl od tématu, ale i toto je bohužel realita.

        Všichni jsme tak zaneprázdněni, že už nevnímáme to, co se děje kolem nás.

Chlazení:

Pokud vám bude někdo vnucovat alternativní chladivo, odmítněte. Vystavíte tím stroj i sebe skrytému riziku které tzv. retrofit přináší. (vyšší teplota kondenzace atd.) Jde o velmi podobnou věc jako u nafty. Když prostě něco funguje zbytečně dobře, tak se to pokusíme jako vylepšit a když to budou lidi odmítat (což většinou nastane) tak to prostě nařídíme formou nějaké regulace nebo normy…

Někdo bude pochopitelně předhazovat ekologii, jenže toto téma je už bohužel spíš k smíchu (pláči) než k zamyšlení. Jde o jakousi virtuální realitu, ze které jdou nemalé peníze. Když vznikla nová norma pro dieselové motory nebo právě pro chladící systémy, tak zcela náhodně se v týž čas dal tamhle na Havaji do náramného soptění vulkán Kilauea. Vysoptí prachu, sazí polétavých i nepolétavých a jiného neřádstva víc než všechny dieseláky světa za sto let, avšak obtížno jest zakázati sopce soptění.

Myslím, že každý zdatný člověk ve vyhodnocování co je nebo není pravda,

 (informace či dezinformace = Dezinformace je lživá, klamná, falešná informace, která má za cíl ovlivnit úsudek a názor jedince, více osob či celé společnosti, tak aby vyvolala zdání důvěryhodnosti a pravdivosti.)

už ví, jak to všechno je a o co jde. O naše peníze = náš čas.

Objevy vědy a techniky by zůstaly neuskutečněny a my bychom dodnes zažehávali oheň křemenným křesadlem, případně vrtěním dřívka v prkénku s důlkem… ale zanechme legrací. V každém lidském počinu je obsažena větší či menší porce rizika. Civilizace, která se mu chce vyhnout, ustrne, zakrní, bude vystřídána jinou, možná ne na takovém stupni vývoje ale odvážnější, ochotnější podstoupit riziko. Co z toho plyne pro naši dobu: odvaha pouštět se do podniků s ne zcela zaručeným výsledkem nesmí být trestána, ale podporována a podněcována; případné selhání nebudiž signálem k vydání ještě detailnějších, ještě přísnějších směrnic a předpisů, nýbrž přijímáno jako nezbytná součást cesty k vyšším stupňům poznání.

Nechtějme spasit svět. V Bombaji nebo v Guatemala City jezdí vehikly ekologické nad všechno pomyšlení, vyfukující oblaka smradů, až pocestného hrůza jímá z představy vlastních plic jako černé, dehtem oblepené sluje… na tom už našimi pečlivě udržovanými autíčky mnoho nespravíme, i kdybychom je nákladů nedbajíce přestrojili na nejvyšší stupeň nezávadnosti. Spíš zlhostejníme, regulováni na každém kroku předpisy ztratíme pocit zodpovědnosti, dodržujíce zákony ne z vlastní vůle a úvahy, ale abychom se vyhnuli pokutám a soudním obsílkám.

Ostatně zažili naši „starší“ systém umanuvší si, že nás povede dle receptů své ideologické kuchařky k lepším zítřkům, kdy nebude už žádných běd. Jak to dopadlo, netřeba připomínat. Lépe jest se tu a tam chybičky dopustiti, než jako ten vůl u žentouru voditi se nechati. A to i v nejlepším úmyslu, natož pak v úmyslu ani takovém, ani makovém, jen aby se dodržela litera kýmsi kdesi vydaného nařízení…

 

Spřátelené odkazy