O nás
Něco z naší historie: Již 16 let se zabýváme dovozem, RENOVACEMI, prodejem a servisem značkových domácích spotřebičů.
Renovace není stejný proces jako repas. Repas znamená, že
se daná věc odzkouší a potom se případná závada odstraní většinou
výměnou z jiného použitého stroje. Potom se umeje a hotovo. Renovace je
ale velmi odborný a časově náročný proces. Jde totiž o celkovou demontáž
všech dílů, následnou kontrolu funkčnosti či těsnosti nebo
průchodnosti, vyčištění a vrácení zpět. Zkráceně, rozebrat, prověřit,
vyčistit, smontovat a přezkoušet. Jen tímto procesem zajistíte
bezchybnou funkčnost po dlouhou dobu, protože přístroj je takřka jako
nový. Jen tímto způsobem nehrozí žádné drobné závady, které bohužel
zákazník mnohdy ani nezjistí... Jen si říká ono to nějak špatně meje,
nebo suší, nebo pere ... Dřív jsem tento proces utajoval a
říkal jen zákazníkovi z jednoho prostého důvodu. Protože je mi jasné, že
hned jistí prodavači použitých věcí začnou tvrdit to samé... Prostě
lhát, tak jak je vlastně dnes normální... že?!
Má práce je také velmi ekologická a v tomto směru
přínosná k životnímu prostředí. Jde o renovaci, která vrací stroj do
plné schopnosti pracovat, a tudíž se sníží počet vyřazených věcí. Vím že
je to jen malé množství, ale i to je pro mne důležité...
Tato práce mi také věnovala vysokou odbornost.
Schopnost identifikovat závadu i přes to, že to předtím vzdali i
odborníci z Miele či Siemens servisu. O tomto se přesvědčilo mnoho
zákazníků, kteří mě po letech provozu jejich stroje požádali o pomoc při
řešení provozních problémů, které jiní nevyřešili či vzdali. Pokaždé
říkám... To, že jsem třeba zdánlivě dál pro případný servis, neznamená,
že nejde o nejlevnější a nejrychlejší řešení problému! Z 95% jsem
schopen udělat servis na počkání. Valná většina potřebných dílů je
skladem. Má odbornost zajistí rychlou identifikaci. Pozor ale!!! Servis
je jen pro mé zákazníky. Není v mých silách řešit potíže těm, kteří
nakoupili jinde. Vždy svou věc poznám! Toto mám totiž také za sebou, to
že se tvrdilo, je to od vás a ono ne. Potom je plná hodinová sazba, což
je 500kč za hodinu plus díly...
Pokud Vám někdo bude tvrdit, že dělá stejnou práci, tak
také musí být schopen přesně říct, jak je stroj konstruován, kde se
nachází jaký díl a jakou má funkci. Já jsem schopen z mnou položených
otázek a doporučených vylučovacích metod zjistit druh závady po
telefonu... Jsou tohoto schopni i ostatní? Mají své renovace nafocené
jako já? Promyslete si, od koho nakoupíte a komu budete důvěřovat. Ode
mě kupujete práci na kterou je samozřejmě záruka. Tímto také děkuji všem
zákazníkům, bez kterých by byla má práce zbytečná... Děkuji.
Pouze značkové spotřebiče… Můžete si všimnout, že prodáváme
výhradně značkové spotřebiče a to ve vysokých modelových řadách. Proč?
Děláme to proto, aby naši zákazníci mohli vyzkoušet pro spoustu lidí
nedostupnou kvalitu značkových spotřebičů. Jde především o dlouholetou
provozuschopnost a prověřenou technologii. Neprodáváme výrobky
konstruované stěží na tři roky provozu, ano může se stát, že takto
konstruovaný spotřebič nebudete používat tak často a vydrží Vám i pět
let. Třeba si řeknete… mě bude stačit, když to vydrží záruku, ale
ujišťuji Vás, že čas letí rychle a až se Vaše nová pračka za šest tisíc
po…kazí a vy si budete říkat, však ji mám ještě rok v záruce tak rychle
zjistíte, že to není rok, co ji používáte, ale že to jsou už roky dva a
že servis bude stát skoro jako půlka nové. U značkových věcí je
předpoklad, že budou fungovat dlouho, ale i to záleží na tom, jak se
k výrobku chovám. Dobrou prevencí je, pravidelně čistit, nepřetěžovat a
snažit se předvídat. Například, čistit kapsy, protože mám malé děti,
které mívají po kapsách ledasco anebo manžela co rád kutí a má kapsy
plné šroubků, které mohou třeba proříznout gumu nebo zablokovat
čerpadlo.
Za značku nepovažuji Whirlpool ! Takový papundekl co jsou
schopni prodávat? Styděl bych se! Speciálně myčky, pračky a sušičky.
Dodám fotky použitých dílů, které montují dnes a tak tři čtyři roky
zpátky a dílů, které se montovali předtím, v dobách o kterých mi
zákazníci tak rádi vypravují…Já měla doma virpůlku, to byl nezmar, ta se
naprala, denně několikrát… jenže když se zeptám, kdy ji kupovala, tak
je vždy stejná odpověď, to už je tak deset patnáct let. Co nato říct?
Tahle doba už je pryč, značky, které měli své jméno přešli pod správu
diktatury a patří mezi ně bohužel i Mora atd. Kvalitně už se nevyrábí, a
když ano, tak zato zaplatíte a startovací ceny jsou 14tis. Tím se
krásně dostávám k tomu, proč značkové a ve vyšší cenové kategorii,
protože to splňuje ty požadavky té Babičky která mi tak vypravovala o
své milované pračce, ale nemá na to, aby si koupila tu drahou značkovou,
co jí vydrží. Proto to dělám, a rád. Dělám to pro lidi, a chci, aby
byli rádi, že mají kvalitní značkový spotřebič za dostupnou cenu od nás a
je jedno, že to je bazar, protože jak dlouho je nová věc nová. Rok?
Dva? Nebo jen než ji poprvé pustíte?
Stáří spotřebičů- Toto je velmi diskutované téma: Spotřebiče,
které prodáváme, jsou vesměs prověřená technologie s dlouhou životností.
V porovnání s novou věcí: Příklad- prodávám pračku za 6500 kč. stáří
je cca čtyři pět let. Vím, že se prodávala za dvacet tis. a více,
konstruováno na patnáct let provozu. Přijde zákazník a říká, že za ty
peníze si může koupit třeba tu výše zmiňovanou virpůlku (Whirlpool)
s dvouletou zárukou (konstrukce na pět let a to ji nesmíte moc
používat) Já nato říkám, když je postavíme vedle sebe a budeme je
stejně zatěžovat, tak ta moje značková a pět let stará Vám ty nové
přežije dvě, né li tři. To je prověřený FAKT. Rozhodnutí je na Vás. (to
nemluvím o tom, že během záruky na ní bude dvakrát servis.)
Každý jeden spotřebič projde mou osobní kontrolou a renovací.
Kontroluji kompletní funkčnost a veškeré mechanické díly podléhající
opotřebení, díky tomu zjistím, kolik má přístroj odpracováno. Pokud je
zjištění takové, že už moc nevydrží, jde na likvidaci. Tuto práci dělám
na sto dvacet procent a vyplácí se mi to. Máme nespočet spokojených
zákazníků, ano může se stát, že něco vznikne převozem nebo špatnou
instalací, ale i potom vycházíme zákazníkovi vstříc a pomůžeme po
telefonu, což většinou stačí, nebo závadu odstraníme osobně i přes
mnohdy velkou vzdálenost. Pouhá jedna z pěti závad za rok, je naší
vinou, ale opět pomáháme, jiní vás automaticky odkážou na nejbližší
servis a poraďte si. Má zkušenost je, že jen málokterý technik Vás
nechce natáhnout. Proto zákazníkům poskytujeme servis i po několika
letech. Ano i toto je u nás možné, vše je o jednání, pokud mě někdo
slušně požádá, neříkám ne, i když mám velmi málo času. Díky tomu máme
nejen spokojené zákazníky, ale i vděčné a to je to co nás stále nabíjí
novou energií. Nechci prodávat kvalitní věci lidem, kteří si toho neváží
a raději by šli do toho laciného spotřebiče se zárukou a přitom pokaždé
draze s odstupem času zjistí tu hořkou pravdu reality.
Ledničky a mrazáky… Tak to je lahůdka. Změny,
které přinesla doba spoření a úspor, jsou doslova na pozvracení. To je
jeden z důvodů proč neprodáváme chlaďařinu ve velkém. Nemohu lidem
zaručit, že se to nepodělá tak, že to bude na vyhození. Životnost je
diskutabilní, to co se dříve standardně vyrábělo z hliníku nebo mědi, se
dnes nahradilo železem které má přesně spočítanou tloušťku tak, aby
prorezavělo právě včas, čili tak, abyste koupili další. Nedá se to
opravit. Jedou v tom i značkové spotřebiče, jen s tím rozdílem, že
výpočet není na dva roky, ale je na pět maximálně sedm let provozu.
Mrazáky jsou na tom lépe, ale jen pokud je mrazící okruh viditelný, čili
nezapěněný pod plastem. Je toho skutečně moc, co všechno jsem za ty
roky viděl, takže věřte, že každá cena má své opodstatnění, ať už je to u
mě v bazaru nebo jiné prodejně elektrospotřebičů. Tabulku vrcholného
hnusu zatím stále vede vadný elektromotor vymontovaný z týden
používaného kompresoru zakoupeného v obchodním řetězci. Masivně
vyhlížející motor má vinutí z hliníkového drátu nalakovaného tak, aby
vypadal jako měď. Neuvěřitelné? Nesmysl? Je k nahlédnutí v našem
obchodě. Co všechno jste ochotni koupit za cenu, která se tváří jako
nízká… Třeba se potom konejšíte slovy, neprodělal jsem tolik, jenže
v rozhodování, koupit levný nebo kvalitní dražší, je mnohdy právě tento
rozdíl, o který jste přišli vinou zakoupením šuntu. Co z toho plyne
aspoň mě? Radši si koupím starší super kvalitu v bazaru, která se dá
vždy dohromady, nežli za stejnou nebo spíš vyšší cenu koupit šunku ale
s tou ‚jako‘ zárukou a ‚jako‘ úspornou.
Úspora energie- další téma na zamyšlení. Klamání, lži, atd. ale
o tomto a dalších tématech Vám napíšu zase jindy, děkuji a zdravím Vás,
Petr Mžik, majitel bazaru Jičín.
INDUKČNÍ DESKY
Dobrý den, tak jsem se opět pro své zákazníky zamyslel a dnes je to o
Indukčním vaření. Jednoduše jsem zadal do vyhledávače tuto problematiku
a tomu co mi vyskočilo jsem se nestačil divit. NESMYSLY, NESMYSLY,
NESMYSLY. Kdo může tvrdit, že vaření na indukci je o 30 až 50 %
úspornější, je naprostý lhář a propagovatel elektronické obludnosti.
Naprosto jednoduchý a prostý argument… U vaření se jedná o ohřev stejně
jako u vytápění budov. Proč se tedy netopí indukcí když je tak
úsporná? Proč se vyvíjejí jediné úsporné zdroje tepla, což jsou
prokazatelně jen Tepelná čerpadla? Kdo mi odpoví…Já měl tu možnost
vyzkoušet si obě desky najednou, vzal jsem oblíbenou lehkou teflonovou
pánev a opékal jsem stejk. To samé jsem udělal na indukci s půltunovou
nerezovou pánví, na kterou jsem dal ještě ty dva dvěstěgramové stejky a
měl jsem co dělat abych s tím pohnul, protože vaření není ohřívání vody,
je to neustálý pohyb surovin i hrnců.( Mimochodem, indukce nestíhala
dohřívat odběr tepla který vznikl vložením masa.) Nevím jak vy, ale já
mám milou drobnou ženu a nechci, aby z vaření měla zánět šlach. To je
jen k hmotnosti, ale co investice do těžkých hrnců, ( které se připékají
a ničí svou vahou nejen ruce našich manželek ale i koše myčky) Jaká je
životnost indukce která je po celé ploše v několika vrstvách
prošpikována elektronikou… Kolik stojí případný servis, pokud se to
vůbec dá opravovat? Hromada elektroniky, která se musí chladit čtyřmi
ventilátory, to nejsou ztráty? Pane bože, lidi, otevřete oči a zapojte
rozum. Je to opět jen propaganda. Klasická Hi-light sklokeramika ohřeje
všechny typy nádob ve kterých rádi vaříte rychle a pokud zvolíte
správnou velikost plotny, což stejně musíte, protože asi nemáte
azbestové rukavice, abyste mohli vařit v malém hrnečku na velké plotně,
tak šetříte energii stejně jako indukce, ale navíc máte finančně
dostupnou, kdykoliv opravitelnou a hlavně jednoduchou technologii. Dle
mého lajckého rozumu je návratnost investice nemožná, protože skutečná
úspora není v desítkách procen , ale možná do deseti procent, takže
životnost je nižší nežli návratnost investice. Pro mě, je to jen drahá
technologie, která zbytečně svou obsáhlostí ničí při její výrobě životní
prostředí a to nechci ani pomyslet, kdo vyrábí tu hromadu elektroniky.
Nejspíš čína a tam kašlou na všechno. Předchozí informace jsem čerpal
z těchto stránek, http://ekolist.cz/cz/zelena-domacnost/dotazy-a-odpovedi/jaky-je-rozdil-v-uspore-energie-mezi-indukcni-a-sklokeramickou-deskou
, upozorňuji každého dnes a denně, že internet je svobodné a anonymní
médium a padesát procent obsahu je lež. Ohřev touto technologií je dost
stará záležitost, minimálně deset, patnáct let, tak proč se o ní mluví
až v poslední době… Myslím, že je to jasné, další zdroj peněz do špatné
ekonomiky. Zdravím Vás a děkuji za milé pochvaly a pochopení toho všeho
co Vám chci sdělit. Zase napíšu, až zbude trochu času. Petr Mžik
- Dobrý den, dnes píšu o úspoře energie spotřebičů.-
Co je to vlastně úspora. Měli bychom se zamyslet, co vlastně chceme
spořit, protože vše je na úkor druhého, je to fyzika, a tu ještě nikdo
nepředělal ani neoklamal na rozdíl od lehce zmanipulovatelných lidí.
Pár příkladů úspor a na úkor čeho jsou: pokud chci spořit el. Energii je
to na úkor času. Pokud spořím čas, je to na úkor energie. Pokud spořím
peníze, je to na úkor životnosti. Co vlastně potřebuji nejvíce spořit,
nevím jak Vy, ale pro mě je nejdražší položkou čas. Myslím, že dnešní
doba je o čase a toho má každý málo, protože musíme stihnout čím dál
více věcí, abychom zachovali, to co jsme měli dříve, ať už je to plat
nebo cokoli jiného. Pro mě je čas to nejcennější.
A+++ Tak tato značka na štítku, to je specialitka. Je to
primitivní finta a nechápu jak to, že na ni lidé ještě nepřišli.
Standardní výpočet A spotřebiče (vezměme si třeba pračku) Spotřeba
energie X, za tuto vloženou energii, mám s přijatelnou životností
spotřebiče, pět kilo vypraného prádla Y. Tudíž X děleno Y. Co se ale
stane, když dám do stejné pračky, sedm kilo prádla? Rázem vlastně spořím
energii na úkor životnosti a kvality vyprání. Takto je kalkulováno u
spotřebičů s touto en. třídou A+++ Koupíte pračku která má zvětšený
buben na sedm nebo osm kilo prádla s životností většinou dva roky
protože tlak, vyvíjený na ložiska a celou konstrukci přístroje je
obrovský. Přirovnám Vám to k autu s nízkým obsahem, které si necháte
načipovat (zvýšit výkon) a budete s ním jezdit závody. Za jak dlouho se
rozpadne, podotýkám rozpadne, protože přehnaná síla působí na všechny
zúčastněné části pohybového ústrojí vozu, ne jen na kola, motor, nebo
převodovku. Do háje jde všechno a tak je to i u takto koncipovaných
spotřebičů. Takže? Co vlastně šetřím nákupem tohoto spotřebiče, když to
není čas, protože musím vzít v práci přesčasy, abych mohl koupit další
po dvou letech, protože uběhly dva roky, porouchalo se to a stálo to
tolik peněz, když to není el. Energie, protože jsem neuspořil ani
polovinu toho co potřebuji na další nákup a nejsou to ani peníze a nemám
ani věc co by něco vydržela… Přestávám tomu rozumět, nebo ne, rozumím
tomu velice dobře a říkám NE! Přestaňme je podporovat, nenechme se takto
klamat, vždy je to jeden a ten samý útok, útok na naše peníze! Oni si
poradí, monopolisti a ti makroekonomici, zdraží, přičtou si inflaci i
zvýšené nálady vniklé zvýšením DPH, protože proč by měli přicházet o své
zisky, když to všichni rádi zaplatíme i za ně, ano my všichni obyčejní
lidé a drobní obchodníci, protože my si nemůžeme přičíst inflaci a DPH a
zvýšit si plat, protože bychom už nic neprodali. My můžeme dát jen
slevu a pracovat o pár hodin víc, abychom měli na to PLATIT I ZA NĚ. Já
už toho ale mám hodně a den se ne a ne nafouknout, zdraví je také jen
jedno, tak kam to až necháme dojít, až tam, že nebudeme mít ani sílu
proti čemukoli bojovat? Bojujme už teď, začněme třeba tím, že nabudeme
kupovat ty šunty a všechny ty výrobky bez homologace a atestace vyrobené
bůhví kde, které berou práci a ničí naši přírodu.
Když chce čech, vyrábět třeba vrtačky, tak musí prokázat,
funkčnost, bezpečnost, nezávadnost, testovat, prokazovat vše možné, ze
všeho platit, ale proč? Vždyť to stačí jen přivést na tankeru z číny
nebo odjinud a už se nemusí nic. Už je jedno, že ta vrtačka může někomu
ublížit, nebo z čeho je vlastně vyrobena a jak, třeba dětmi nebo ženami
za dolar týdně. Vlastně proč ne, vždyť my jim tam pošleme nějaké staré
hadry, ať se taky maj. Vzájemně si takhle vyměníme ty viry a pak na to
všichni společně umřeme. Skvěle, o to jde. To jsem trochu odběhl od
tématu, ale i toto je bohužel realita.
Všichni jsme tak zaneprázdněni, že už nevnímáme to, co se děje kolem nás.
Chlazení:
Pokud vám bude někdo vnucovat alternativní chladivo, odmítněte. Vystavíte tím stroj i sebe skrytému riziku které tzv. retrofit přináší. (vyšší teplota kondenzace
atd.) Jde o velmi podobnou věc jako u nafty. Když prostě něco funguje
zbytečně dobře, tak se to pokusíme jako vylepšit a když to budou lidi
odmítat (což většinou nastane) tak to prostě nařídíme formou nějaké
regulace nebo normy…
Někdo bude pochopitelně předhazovat ekologii, jenže toto téma je už
bohužel spíš k smíchu (pláči) než k zamyšlení. Jde o jakousi virtuální
realitu, ze které jdou nemalé peníze. Když vznikla nová norma pro
dieselové motory nebo právě pro chladící systémy, tak zcela náhodně se v
týž čas dal tamhle na Havaji do náramného soptění vulkán Kilauea.
Vysoptí prachu, sazí polétavých i nepolétavých a jiného neřádstva víc
než všechny dieseláky světa za sto let, avšak obtížno jest zakázati
sopce soptění.
Myslím, že každý zdatný člověk ve vyhodnocování co je nebo není pravda,
(informace či dezinformace = Dezinformace je lživá,
klamná, falešná informace, která má za cíl ovlivnit úsudek a názor
jedince, více osob či celé společnosti, tak aby vyvolala zdání
důvěryhodnosti a pravdivosti.)
už ví, jak to všechno je a o co jde. O naše peníze = náš čas.
Objevy vědy a techniky by zůstaly neuskutečněny a my bychom dodnes
zažehávali oheň křemenným křesadlem, případně vrtěním dřívka v prkénku s
důlkem… ale zanechme legrací. V každém lidském počinu je obsažena větší
či menší porce rizika. Civilizace, která se mu chce vyhnout, ustrne,
zakrní, bude vystřídána jinou, možná ne na takovém stupni vývoje ale
odvážnější, ochotnější podstoupit riziko. Co z toho plyne pro naši dobu:
odvaha pouštět se do podniků s ne zcela zaručeným výsledkem nesmí být
trestána, ale podporována a podněcována; případné selhání nebudiž
signálem k vydání ještě detailnějších, ještě přísnějších směrnic a
předpisů, nýbrž přijímáno jako nezbytná součást cesty k vyšším stupňům
poznání.
Nechtějme spasit svět. V Bombaji nebo v Guatemala City jezdí vehikly
ekologické nad všechno pomyšlení, vyfukující oblaka smradů, až
pocestného hrůza jímá z představy vlastních plic jako černé, dehtem
oblepené sluje… na tom už našimi pečlivě udržovanými autíčky mnoho
nespravíme, i kdybychom je nákladů nedbajíce přestrojili na nejvyšší
stupeň nezávadnosti. Spíš zlhostejníme, regulováni na každém kroku
předpisy ztratíme pocit zodpovědnosti, dodržujíce zákony ne z vlastní
vůle a úvahy, ale abychom se vyhnuli pokutám a soudním obsílkám.
Ostatně zažili naši „starší“ systém umanuvší si, že nás povede dle
receptů své ideologické kuchařky k lepším zítřkům, kdy nebude už žádných
běd. Jak to dopadlo, netřeba připomínat. Lépe jest se tu a tam chybičky
dopustiti, než jako ten vůl u žentouru voditi se nechati. A to i v
nejlepším úmyslu, natož pak v úmyslu ani takovém, ani makovém, jen aby
se dodržela litera kýmsi kdesi vydaného nařízení…